Máme zde situaci, kterou zažíváme troufnu si říct, všichni poprvé. Bojíme se něčeho co nevidíme a snažíme se, před tím neviditelným zabijákem ochránit.

    Jistě, zabiják v určitém slova smyslu, nicméně podceňovat tuto situaci nelze a zlehčovat už vůbec ne. Všichni vidíme, jaká jsou opatření a asi všichni chápeme reálné možnosti vybavit občany ochrannými prostředky. Je nad slunce jasné, že složky IZS bojující v první linii, jsou nejvíce ohroženi a patří jim bez pardonu vše, co jim lze dát.

    Nelze však pominout fakt, že je třeba myslet i na další dotčené profese, řidičů nevyjímaje. Žijeme totiž v době, kdy místo orné půdy máme na svém území sklady nadnárodních společností, v době, kdy bylo zlikvidováno spousta fungujícího a sloužícího k obživě s tím, že si to přivezeme. Jak vidíte, byla to lež. Stačí jeden vir a doprava v Evropě kolabuje, řidiči jsou vystaveni něčemu, co zde nebylo ani před otevřením hranic a vstupem do Unie.

     Vážení řidiči, jistě všichni víte, že v roce 2015 zavedlo Německo minimální mzdu pro všechny, kteří pracují, tedy i jezdí v Německu. Každého rozumně smýšlejícího člověka napadne, že je to nesmysl, aby cizí stát diktoval zaměstnavatelům v jiném státě, jak má odměňovat svoje zaměstnance.     

     Naše vláda jako vždy nic nekoná a tak zákon v Německu platí, i když se to řeší v Bruselu. Dále tato minimální mzda platí i v Norsku a Rakousku v případě kabotáže , nyní nově se zavádí i ve Francii, pod názvem Loi Macron. A co by měla vláda udělat jako protiopatření? Jednoduchou věc, schválit zákon, kde bude stanoveno, že firmy se zahraničním majitelem budou v tuzemsku vyplácet stejnou minimální mzdu jako ve své zemi. Nejsme ovce,  abychom si vše nechali líbit, to se těm našim politikům nahoře líbit nebude. Proč si necháváme vše líbit? ….   

Když exekutor přijde k vám domů: Co zabavit smí a co ne?

 Přijít domů a najít tam vykonavatele exekutora, jak vám olepuje vaše věci zabavovacími nálepkami, nepotěší jistě nikoho. Nicméně ani při tzv. mobiliární exekuci, tedy při soupisu a zabavování movitých věcí dlužníka, nelze postihnout všechny věci, které se na místě nacházejí, byť i patří dlužníkovi.

Jak se správně bránit exekuci?

Panu Dvořákovi byla doručena tlustá zásilka od exekutora. Že by se mohl dostat do takové situace, si pan Dvořák nepřipouštěl. Žádného dluhu si nebyl vědom. Po otevření obálky zjistil, že nezaplatil povinné ručení za svůj osobní automobil. Dlužná částka činí včetně nákladů za soudní spor a za exekuci bezmála 30 000,00 Kč. Co za dané situace dělat, anebo ještě lépe, jak uvedené situaci předcházet.

Jak si profesionálních řidičů nákladních vozidel cení státní úředníci na Ministerstvu práce a sociálních věcí, Vám přináší následující korespondence, která byla zaměřena na to, že řidiči autobusů a opraváři autobusů byli převedeni do 5. skupiny prací. Na ostatní řidiče nákladních vozidel se všichni jako vždy vykašlali.

Chyba je ale také na straně samotných řidičů, jak je napsáno i v poslední odpovědi MPSV, protože se neumí sjednotit a táhnout za jeden provaz. Naše Sdružení řidičů CZ, z.s. se zde 7 let snažilo hájit zájmy řidičů a výsledek? Petici na přeřazení VŠECH řidičů nákladních vozidel a autobusů podepsalo pouze 2500 osob - po 3letém sbírání podpisů. K projednání petice ve sněmovně je však zapotřebí minimálně 10 000 podpisů.

 

 

     Vážení, vzhledem k nejednotnému výkladu, "jednotné" Evropy, jsme se rozhodli zjistit názory kompetentních úřadů.

Proč musí být u nakládky dva řidiči, když stačí jeden. Logiku v Bruselu nehledejte, nenajdete ji tam.

     Podle vyjádření pracovnice EK paní Alicje Hübner se první hodina provozu bere od prvního okamžiku řízení. Takže pokud se bude provádět nakládka vozidla na více místech, v delších časových intervalech s dobou řízení do jedné hodiny, musí být přítomni u nakládky oba řidiči. Pracovník Ministerstva dopravy na rozdíl od bruselské pracovnice použil selský rozum a stanovil první hodinu doby řízení, jako součet dob řízení během nakládek.

     Kontaktovali jsme pro vysvětlení přímo ministra dopravy aby nám podal stanovisko, jak to tedy je.
No a výsledek - odpověd Ministerstva dopravy ČR si můžete přečíst.

Zamyšlení nad aktuální situací řidiče kamionu.

  Už nesčetněkrát byla popsána profese a osobnost řidiče. Je to člověk, většinou vyučený, někdy i studovaný, je to člověk, který má ve většině dopravních firem přiznanou nejnižší možnou základní mzdu. Díky tomu je to člověk, který nemá nárok na dovolenou, nemocenskou, důchod. Toho se většinou stejně nedožije, protože tento kdysi skoro soběstačný stát je rozkraden a zadlužen na několik generací a důchodový věk se prodlužuje až do nekonečna.

     Řidič je také člověk, který má velikou odpovědnost za životy jiných, měl by být profesionál a umět se vyvarovat chyb amatérů.

Vzhledem ke stále neutěšené situaci v dopravě, nesmyslných předpisech , které produkuje Ministerstvo dopravy a později je bere zpět, jsme se dozvěděli, že byl svolán na ministerstvo dopravy odborný seminář k bodovému systému, kam pozvali odbornou veřejnost a profesní organizace. Jen jako vždy, na nás, na profesionální řidiče zapomněli, oni tam mají totiž málo místa a jeden zástupce, té nejdůležitější profesní organizace v dopravě se tam již nevešel. Zato zástupců dopravců a lobbistů tam byl zřejmě plný sál.

Zde je jasně vidět, že ministerstvu dopravy nejde o bezpečnost v dopravě.

Požádali jsme tedy ministra dopravy o vysvětlení a to jsme po měsíci dostali od jeho tiskového oddělení. Zveřejňujeme oba dopisy aby si každý mohl udělat svůj názor na tu "kvalitní" práci ministerstva dopravy.

Dopis pro ministra dopravy:

http://dokumenty.sdruzeniridicu.cz/ministr_MD_komise.pdf

Odpověď z ministerstva:

http://dokumenty.sdruzeniridicu.cz/ministr_MD_komise_odpoved.pdf

 

Podkategorie

Poslední články