Vážení, vzhledem k nejednotnému výkladu, "jednotné" Evropy, jsme se rozhodli zjistit názory kompetentních úřadů.

Proč musí být u nakládky dva řidiči, když stačí jeden. Logiku v Bruselu nehledejte, nenajdete ji tam.

     Podle vyjádření pracovnice EK paní Alicje Hübner se první hodina provozu bere od prvního okamžiku řízení. Takže pokud se bude provádět nakládka vozidla na více místech, v delších časových intervalech s dobou řízení do jedné hodiny, musí být přítomni u nakládky oba řidiči. Pracovník Ministerstva dopravy na rozdíl od bruselské pracovnice použil selský rozum a stanovil první hodinu doby řízení, jako součet dob řízení během nakládek.

     Kontaktovali jsme pro vysvětlení přímo ministra dopravy aby nám podal stanovisko, jak to tedy je.
No a výsledek - odpověd Ministerstva dopravy ČR si můžete přečíst.

Vytvořili jsme program pro řidiče, který má pomoci s upevněním nákladu na vozidle.

Program je určený na vyzkoušení vždy na dobu 1 měsíce, obsahuje i reklamu. Je to z důvodu, že jsme nezisková organizace a potřebujeme finance na náš provoz.

Pokud budete mít zájem podpořit náš spolek, můžete získat tento program bez reklamy i s Vaším jménem, logem či firmou.

Jedná se o první verzi, proto přivítáme připomínky i podněty.

http://upevneni.sdruzeniridicu.cz/

Kamarádi řidiči,

 po zveřejnění tzv. otázek pro zákonodárce (FB 19.4.2015) lze konstatovat, že mnoho z vás nepochopilo, oč tady jde. Mnozí z vás to komentují, že přece nebudou dělat druhou práci, aby si přivydělali, že jsou rádi, že vůbec mohou být s rodinou. ANO, o to tady jde, že nechceme dělat druhou práci, kterou ani ze zákona dělat nemůžeme, ale že kdo si tedy chce vydělat alespoň na život střední třídy, která vlastně u nás neexistuje, tak prostě tu druhou práci dělat musí, protože mzda profesionálního řidiče jako taková je naprosto tristní. Uvědomujete si, že my jsme vlastně jediná pracovní profese, která je trestaná za práci přes čas? A to jak bodově, tak i citelně finančně!

Řidiči pozor co podepisujete
Na základě informací a zkušeností z poslední doby, bychom rádi upozornili na různé problémy, které se mohou při práci řidiče nákladních vozidel v zaměstnaneckém poměru vyskytnout. Všichni víme, že práce řidiče nákladního vozidla, kamionu či autobusu je velmi náročná a zodpovědná, a také proto je potřeba opatrnosti i ve vztahu k vlastnímu zaměstnavateli. Ne každý dopravce to myslí s řidičem poctivě.

Vážení profesionální řidiči,     

myslíme si, že pokud budeme plakat, že máme málo peněz za naši práci, tak prostě neuspějeme, protože odpovědí nám bude, že mzdy jsou tržní a ať jdeme pracovat tam, kde nám zaplatí dle našich představ.     

Jelikož nám nikdo jiný nepomůže, tak by se měli sami řidiči snažit tlačit na zákonodárce, a to ve smyslu nemožnosti si přivydělat, nemožnosti pracovat v oboru nad rámec nařízení EU č. 561/2006, nemožnosti mít na pracovní pozici řidič živnostenský list (tady se nejedná o klasickou autodopravu), atd.     

Takže dobře, máme tyto trapné mzdy, ale zákonodárci by nám měli umožnit pracovat, pokud chceme a práci si seženeme, nebo zajistit adekvátní mzdu k povaze profese řidiče profesionála a my samozřejmě budeme dodržovat "561/2006".

Podkategorie

Poslední články