Musím reagovat na nedávnou reportáž ohledně přeložených kamionů.
Leckdy si říkám, proč platíme koncesionářské poplatky české televizi za úroveň, kterou předvádí a nebo, pokud tedy to byla reportáž na objednávku o činnosti Policie a CSPSD, pak to pro mnohé zainteresované vyznělo jako hloupý vtip.
Je poslední roky zvykem, krmit české ovce nesmysly a tvářit se přitom velmi uvědoměle a poctivě.
No, v kontextu toho, musím vytáhnout něco ze svého archivu, který plní zejména samotní řidiči, kteří se snaží jezdit podle zákona, ale kdosi jim hází klacky pod nohy.
Co tak nějak všichni víme, je fakt, že kamion jede občas přeložený a není to někdy ani úmysl.
Co taky víme je, že spousta sklápěček jezdí přeložených a to čistě z profitu svého vlastního. Paradoxem největším je tom, že valná většina zaváží betonárky a obalovny firem, které opravují naše komunikace. Ve srovnání se zahraničním bohužel kvalita zaostává a co je největší paradox oni je vlastně i ničí.
Nejmenované zdroje nejedné stavební firmy nám to nepřímo potvrzují. Nechci zde nikoho obviňovat, nicméně zamyšlení stojí například to, že pokud stavební firma ruší svojí léta zavedenou autodopravu, která funguje dle kontrol bez vážnějších problémů a jejíž řidiči jsou spokojení s podmínkami ve firmě, je tu asi něco špatně. Jsou tu samozřejmě faktory, jako že řidič dostával plnou mzdu, firma odváděla daně, vše jak má být. A pozor, každý řidič podepsal zákaz přetěžování vozidla a to asi z důvodu etického kodexu firmy, která se se zavázala dodržet zákony. Leč veletoč peněz ve stavebnictví je velký a kdosi se asi rozhodl zbohatnout, neboť jinak si nelze vysvětlit ten nápad a propustit určitou část řidičů a rozprodat vozový park a to včetně zateplených návěsů, plnící na západě již povinné normy přepravy obalovaných drtí.


Prodáme, propustíme a najmeme si dopravu levnější. Což ovšem není tak úplně pravda, jak mnozí znalý poměrů vědí, protože kdo nemaže ten nejede. Myslet si můžeme, prokázat samozřejmě nejde, ale jak jinak si vysvětlit tento krok?
Holt tento stát vytváří zákony proti sobě samému a tak se český člověk může divit co vše je tu možné a nemožné. A nejde si divit, že každý kňučí a brečí a podvádí.

Takže nám se dostali informace vskutku podivuhodné. Denně z lomu Zbraslav, který se nachází na okraji Prahy vyjíždí sklápěcí soupravy, mající leckdy celkovou hmotnost větší, oproti povoleným 48 jak hovoří zákon. A tyto vozy zcela jistě šetří náklady firmám a připravují o práci poctivé řidiče. Velmi zarážející fakt na celé té věci, že se člověk dozví, že je dokonce kdosi vyfotil a následně mu bylo vyhrožováno přes sociální síť facebook fyzickým násilím a bylo to vzkazováno i po ostatních řidičích. Asi je to velký byznys, když policie nad tím zavírá oči a dělá raději kašpary v televizní reportáži, která je s prominutím o hovně. Zřejmě nedostala podnět, což bude asi zádrhel největší a nebo dostala ale někdo se postaral aby týden dopředu ohlášené vážení se dozvěděli ti správní dopravci a byl klid. To dokazuje tvrzení mnoha dalších řidičů, jezdících do kamenolomu Zbraslav, kteří se netají tím, že nakládají kamenivo právě podle některých dalších dopravců. Poznají totiž, jestli se někde bude vážit a nebo ne.
Celkem vtipné, že? No v kontextu reportáže na ČT rozhodně. Co však je méně vtipné, je chování nadnárodních koncernů a dalších firem a co už je na pováženou, je vyhrožování násilím lidem, kterým se toto nelíbí. Nicméně všichni víme, že se poctivost v CZ nenosí a tak to asi má být a vše je v pořádku.

Hezký den přeje Valentýn Kružek a možná někdy na shledanou...

Vážní listky: