Při příjezdu do přístavu a odstavení vozu z důvodu vykonání denního odpočinku zadám cílovou zemi a přepnu na symbol postýlka. Při přejezdu na trajekt poprvé přeruším denní odpočinek. V průběhu tohoto přerušení nepřepínám zpět na symbol postýlka (u tachografů kde je to takto nastaveno). Když čekám či popojíždím, vždy tam nechám symbol kladívka, která tam po zastavení vozidla skočí sama (u tachografů, která jsou takto nastavená). Po příjezdu na trajekt přepnu na symbol trajektu a jdu spát. Při vyjíždění z lodi (druhé přerušení) dojedu na parkoviště, kde dodělám odpočinek. Až po celkově odstátém odpočinku zadám výchozí zemi a vyrážím na cestu. Zde mi začíná další denní pracovní doba tzv. „výkon“! Je potřeba, aby řidič měl k dispozici lehátko nebo lůžko a pokud je to možné i palubní lístek pro případnou kontrolu.

 

 

Celková doba odpočinku musí být 11 hodin. Nelze zkrátit na 9 hodin!!! To znamená, že moje denní pracovní doba před takovýmto odpočinkem musí být nanejvýše 12 hodin. Přejezdy – maximálně jedna hodina – se do odpočinku nezapočítávají.

Odpočinek nemusí být nutně spojen ze tří částí. Pokud se vám povede stanovenou dobu odstát před trajektem a na trajektu, tak mohu výchozí zemi zadat hned před výjezdem z trajektu a rovnou vyrazit na cestu. 

V případě nejasností mě prosím kontaktujte zde!    

Majka