Vítejte
S poctivou dopravou je konec
- Podrobnosti
- Kategorie: DOPRAVA
- Zobrazení: 24499
Včerejší reportáž v jedné z našich objektivních televizí, mě opět přinutila zamyslet se nad poměry v tomhle státě, poměry které tak nějak obecně panují v autodopravě.
Řepná kampaň. Sezonní akce, zvýšený provoz nákladních vozidel a další techniky v lokálních místech. Sledoval jsem zpravodajství na téma přeložené nákladní vozy.
Dopis pro ministra financí
- Podrobnosti
- Kategorie: Novinky z dopravy
- Zobrazení: 3467
Rozhodli jsme se napsat ministru dopravy, zda bude někdo řešit daňové úniky v dopravě. A k překvapení si přečtěte odpověd, která nám z ministerstva financí přišla.
Různý výklad práce v osádce
- Podrobnosti
- Kategorie: Řidiči
- Zobrazení: 4330
Vážení, vzhledem k nejednotnému výkladu, "jednotné" Evropy, jsme se rozhodli zjistit názory kompetentních úřadů.
Proč musí být u nakládky dva řidiči, když stačí jeden. Logiku v Bruselu nehledejte, nenajdete ji tam.
Podle vyjádření pracovnice EK paní Alicje Hübner se první hodina provozu bere od prvního okamžiku řízení. Takže pokud se bude provádět nakládka vozidla na více místech, v delších časových intervalech s dobou řízení do jedné hodiny, musí být přítomni u nakládky oba řidiči. Pracovník Ministerstva dopravy na rozdíl od bruselské pracovnice použil selský rozum a stanovil první hodinu doby řízení, jako součet dob řízení během nakládek.
Kontaktovali jsme pro vysvětlení přímo ministra dopravy aby nám podal stanovisko, jak to tedy je.
No a výsledek - odpověd Ministerstva dopravy ČR si můžete přečíst.
Zamyšlení nad aktuální situací řidiče kamionu.
- Podrobnosti
- Kategorie: Řidiči
- Zobrazení: 14455
Zamyšlení nad aktuální situací řidiče kamionu.
Už nesčetněkrát byla popsána profese a osobnost řidiče. Je to člověk, většinou vyučený, někdy i studovaný, je to člověk, který má ve většině dopravních firem přiznanou nejnižší možnou základní mzdu. Díky tomu je to člověk, který nemá nárok na dovolenou, nemocenskou, důchod. Toho se většinou stejně nedožije, protože tento kdysi skoro soběstačný stát je rozkraden a zadlužen na několik generací a důchodový věk se prodlužuje až do nekonečna.
Řidič je také člověk, který má velikou odpovědnost za životy jiných, měl by být profesionál a umět se vyvarovat chyb amatérů.
Ministerstvo dopravy neuznává řidiče
- Podrobnosti
- Kategorie: Řidiči
- Zobrazení: 6567
Vzhledem ke stále neutěšené situaci v dopravě, nesmyslných předpisech , které produkuje Ministerstvo dopravy a později je bere zpět, jsme se dozvěděli, že byl svolán na ministerstvo dopravy odborný seminář k bodovému systému, kam pozvali odbornou veřejnost a profesní organizace. Jen jako vždy, na nás, na profesionální řidiče zapomněli, oni tam mají totiž málo místa a jeden zástupce, té nejdůležitější profesní organizace v dopravě se tam již nevešel. Zato zástupců dopravců a lobbistů tam byl zřejmě plný sál.
Zde je jasně vidět, že ministerstvu dopravy nejde o bezpečnost v dopravě.
Požádali jsme tedy ministra dopravy o vysvětlení a to jsme po měsíci dostali od jeho tiskového oddělení. Zveřejňujeme oba dopisy aby si každý mohl udělat svůj názor na tu "kvalitní" práci ministerstva dopravy.
Dopis pro ministra dopravy:
http://dokumenty.sdruzeniridicu.cz/ministr_MD_komise.pdf
Odpověď z ministerstva:
http://dokumenty.sdruzeniridicu.cz/ministr_MD_komise_odpoved.pdf
Exekuce na stravné: Podléhají cestovní náhrady exekučnímu postihu?
- Podrobnosti
- Kategorie: Řidiči
- Zobrazení: 6417
Exekuce na stravné: Podléhají cestovní náhrady exekučnímu postihu?
U řidičů kamionů jsou vedle mzdy velmi významnou složkou jejich příjmů cestovní náhrady. Výši stravného stanoví ministerstvo financí vyhláškou. Dlouhou dobu ale nebylo jasné, jestli exekutoři smějí diety postihovat. Činili tak formou přikázání jiné peněžité pohledávky na výplatu těchto náhrad. Zákon totiž již dříve výslovně uváděl, že cestovní náhrady se nepočítají do čisté mzdy, tudíž nebylo možné se na ně dostat exekučním příkazem na srážky ze mzdy.
Číst dál: Exekuce na stravné: Podléhají cestovní náhrady exekučnímu postihu?
Exekuce zabavením řidičského průkazu je noční můrou všech řidičů.
- Podrobnosti
- Kategorie: Řidiči
- Zobrazení: 5017
Exekuce zabavením řidičského průkazu je noční můrou všech řidičů. Jak se bránit?
Řídit automobil bez řidičského oprávnění je samozřejmě technicky možné, ale všichni tak nějak tušíme, že to není dobrý nápad. Většina z nás auto používá dennodenně a neumíme si bez něj už život představit. Pro řidiče kamionů a další šoféry z povolání to platí dvojnásob. Proto je možnost „zabavení“ řidičáku v exekuci pro lidi skutečně velkým strašákem.
Právo „sahat“ lidem i na řidičská oprávnění exekutorům přinesla novela exekučního řádu, a to již od počátku roku 2013. Pozastavit řidičské oprávnění ovšem není možné v kterékoli exekuci, ale pouze v takové, kde se vymáhá nedoplatek výživného na nezletilé dítě. A na dlužníky to zjevně funguje. Jen od doby zavedení tohoto druhu postihu do poloviny roku 2015 klesl celkový dluh na výživném o tři miliardy.
Číst dál: Exekuce zabavením řidičského průkazu je noční můrou všech řidičů.
Řidiči – jsme tu pro Vás a snažíme se Vás chránit
- Podrobnosti
- Kategorie: Řidiči
- Zobrazení: 5648
Řidiči pozor co podepisujete
Na základě informací a zkušeností z poslední doby, bychom rádi upozornili na různé problémy, které se mohou při práci řidiče nákladních vozidel v zaměstnaneckém poměru vyskytnout. Všichni víme, že práce řidiče nákladního vozidla, kamionu či autobusu je velmi náročná a zodpovědná, a také proto je potřeba opatrnosti i ve vztahu k vlastnímu zaměstnavateli. Ne každý dopravce to myslí s řidičem poctivě.
Program na upevnění nákladu
- Podrobnosti
- Kategorie: Řidiči
- Zobrazení: 4483
Vytvořili jsme program pro řidiče, který má pomoci s upevněním nákladu na vozidle.
Program je určený na vyzkoušení vždy na dobu 1 měsíce, obsahuje i reklamu. Je to z důvodu, že jsme nezisková organizace a potřebujeme finance na náš provoz.
Pokud budete mít zájem podpořit náš spolek, můžete získat tento program bez reklamy i s Vaším jménem, logem či firmou.
Jedná se o první verzi, proto přivítáme připomínky i podněty.
Strana 3 z 5